Навіщо школярам тайм-менеджмент? Головне завдання навіть не в тому, щоб у них були вчасно зроблені всі уроки. Школяр має зрозуміти, що завдяки правильному розподілу часу він зможе більше грати, займатися улюбленими справами. Коли дитина упевниться, що за допомогою простих дій вона виграє час на важливі для неї речі, вона стане організованішою та самостійнішою.
1 ЄТАП Базові правила впровадження тайм-менеджменту:
- Школяр не повинен нікуди поспішати. Визначте, скільки часу потрібно, щоб зібратися зранку (умитися, поснідати, одягтися тощо), скільки часу забирає дорога, а скільки залишається між школою та гуртком, як довго готуються домашні завдання і скільки часу займають вечірні ритуали (душ, книжка перед сном тощо). Якщо гуртки не вміщуються у денний час, отже, школяр перевантажен. Важливо не підганяти: «Швидше, а то не встигнеш» — це закладає звичку бігти кудись весь час, не помічаючи прекрасного навколо.
- Дайте дитині самостійно вибрати гурток. Домовтеся: один гурток від вас, обов’язковий, а один у нагороду — за вибором. Улюблена справа значно краще мотивує людину будь-якого віку.
- Навчіть дитину прибирати у власній кімнаті, особливо на письмовому столі. Дитина здатна утримати в зоні уваги не більше 5 предметів. Якщо на її столі понад 4–5 предметів, увага розсіюється.
- Зонуйте кімнату, де дитина грає, спить, робить уроки. Це допоможе їй навчитися концентрувати увагу та повноцінно відпочивати. Створіть такі умови, щоб дитина могла усамітнитися.
2 ЄТАП Техніки з організації часу
Планування дня
1. Складіть план на наступний день. Спочатку позначте час сніданку, обіду, вечері та сну, а також усі справи, що мають фіксований час (школа, гуртки).
2. Далі внесіть у план справи, що не мають конкретного часу — домашні завдання, хатні справи, ігри тощо. Можна писати справи у стовпчик, а можна розділити аркуш на три частини: велику верхню (навчання), і дві нижніх поменше (хатні справи та розваги). Ще один варіант — не писати, а намалювати справи на майбутній день, це сподобається творчим школярам...
3. Закріпіть аркуш з планом дня на висоті, щоб можливо було заглядати туди і галочкою відзначати вже зроблені справи. Можливо застосовувати магніти, яскраві маркери, кольоровий папір тощо, щоб процес виглядав веселішим.
2. Далі внесіть у план справи, що не мають конкретного часу — домашні завдання, хатні справи, ігри тощо. Можна писати справи у стовпчик, а можна розділити аркуш на три частини: велику верхню (навчання), і дві нижніх поменше (хатні справи та розваги). Ще один варіант — не писати, а намалювати справи на майбутній день, це сподобається творчим школярам...
3. Закріпіть аркуш з планом дня на висоті, щоб можливо було заглядати туди і галочкою відзначати вже зроблені справи. Можливо застосовувати магніти, яскраві маркери, кольоровий папір тощо, щоб процес виглядав веселішим.
Таймер для завдань
Навіть коли школяр добре знає, що і як йому потрібно зробити, але не дуже хоче, він може розтягувати виконання до нескінченності. Допоможе простий прийом. Встановіть таймер на 20 хвилин. Скажіть собі, що якщо виконаю завдання за цей час, після того зможу займатися будь-якою улюбленою справою.
Уникання поглиначів часу
Окремо поспостерігайте, що найчастіше відволікає . Можливо, це певні шуми, чи конкретні предмети, що особливо небезпечні при втомі та за відсутності відчуття часу, навичок планування. Можливо, доведеться ввести якісь обмеження в сім’ї, на зразок «обід без телевізора та гаджетів». Навчайте і самі помічати поглиначів часу та проходити повз них. Відкладати цікаве заради необхідного. Допоможуть в цьому обмеження часу на виконання справи, навичка займатися тільки однією справою до кінця та вольовим зусиллям перемикати увагу кожні 20–30 хвилин (спочатку за допомогою будильника).
Боротьба з відкладанням наостанок: приручення «слона»
Великі справи у тайм-менеджменті називають «слонами». Запропонуйте собі уявити, що справа — це слон, якого слід приручити. Як? Крок за кроком. Спочатку хобот, потім вуха, голова, половина тулуба тощо… Тобто розподілити справу на маленькі послідовні дії....
Ловіння «жабенят»
Дрібні та неприємні «жабенята» — це справи, що начебто й невеликі, але які не хочеться робити (наприклад, домашні завдання). Якщо їх відкласти, вони так і висітимуть незробленими й псуватимуть настрій. Секрет у тому, щоб ставити ці дрібні справи у найвищий пріоритет, тобто «ловити жабенят» одразу.
Правильний відпочинок
У повноцінного відпочинку дві основи.
- Нічний сон. Він повинен становити не менше 9 годин (але й не значно більше).
- Прогулянки на свіжому повітрі. Вони забезпечують оптимальне навантаження на організм і розвантаження мозку за рахунок нових вражень та позитивних емоцій.
ВАЖЛИВО!!!Скорочувати сон чи прогулянки заради уроків не слід, ефективності це не додасть.
Звісно, Ви не одразу звикнете до планування, тому Вам доведеться нагадувати собі про певні моменти через записки чи "нагадувань" у мобільному телефоні. Головне, що потрібно для закріплення корисної звички, — хвалити себе бодай за найменші успіхи, що з кожним кроком Ви стаєте єфективнішими та організованішими! Подарунком стануть успіхи у навчанні та спланований час для розваг!
Немає коментарів:
Дописати коментар